Tråd: Beta key Giveaway - Lockerz style!

Tjena!

Såg att ni efter första utlottningen av en beta key skrev att det fanns ett par till. Då slog det mig, varför inte göra en tävling i Lockerz style. Dvs cirka 2-3 dagar innan så annonserar ni ett datum t.ex 3 Augusti. Under 00.00-23.59 den 3:e Augusti kan ni släppa en key när som helst.

Skulle vara kul smile

// Zymber

Sv: Beta key Giveaway - Lockerz style!

Roligare att de släpper lite när som helst istället tycker jag. Säger de ett specifikt datum kommer antagligen väldigt många sitta bänkade och vänta. Det blir alltså inte en giveaway utan mer en tävling om vem som kniper den först.

Förr i tiden i Kina bestod deras murbruk av klibbigt ris och lera.
Om man då klubbar en blåval och lägger den på kinesiska muren - då skulle man få en jättestor sushi.

Det är "tävlingen" som är lite kul enligt mig smile

wink

Det är problem med nycklarna just nu, men Blizzard meddelar att man ändå kan ge ut dom men att man ska informera de som får en nyckel att de inte går att använda just nu. Dock beslöt vi att vänta tills nycklarna "funkar", så att folk inte sitter med nycklar som de inte har någon användning av på en gång.

Låter som en kul idé och det kan nog hända att det blir så! Vi har lite andra planer på hur nycklarna ska distruberas, men det här verkar rätt kul faktiskt. Iallafall för oss! wink

From    Johnzzon
Sent    2009-12-02 22:05:55
Subject    Day of Awesomeness
This day will go down in history as the day the first PM was sent on levelcap.se!

Ellers god ide smile

Låter som en bra idé. Kan ju få ut några av nycklarna på det viset kanske. Vi har ett par stycken, så vi kan ha olika sätt att tävla ut dem :)

rawr

En "riktig" tävling hade också varit kul. T.ex roligaste screenshoten, en rittävling där man ska avbilda Deathwing eller något wink

Om man då klubbar en blåval och lägger den på kinesiska muren - då skulle man få en jättestor sushi.

Blå Hund, din idé var bra den också. Dock känner jag på mig att du är grym på att rita? tongue

Det som falerar med Blå Hunds idé till en tävling är att det inte gynnar alla, utan enbart de med artistiska kunskaper. Vi hade gladeligen lagt ut en tävling där folk hade skrivit låtar, dikter, haikus, varit kreativa på ett estetiskt vis med bilder, filmer, ljudklipp, animationer, photoshoppande och annat. Men då kan inte "Alla vara med".

Fast nu ska man inte ta det som så att det aldrig kommer dyka upp någon sådan tävling.. wink

From    Johnzzon
This day will go down in history as the day the first PM was sent on levelcap.se!

Rob skrev:

Det som falerar med Blå Hunds idé till en tävling är att det inte gynnar alla, utan enbart de med artistiska kunskaper. Vi hade gladeligen lagt ut en tävling där folk hade skrivit låtar, dikter, haikus, varit kreativa på ett estetiskt vis med bilder, filmer, ljudklipp, animationer, photoshoppande och annat. Men då kan inte "Alla vara med".

Fast nu ska man inte ta det som så att det aldrig kommer dyka upp någon sådan tävling.. wink

Ja, jo jag förstår vad du menar. Men om man gör en serietävling då, där man ska göra en liten seriestrip på säg max 6 rutor. Tävlingen kanske sträcker sig över 2-3 dagar, och ni bedömer vilken ni tycker är roligast/fyndigast. Det behöver alltså inte gå ut på vem som ritar bäst. En seriestrip med enbart streckgubbar kan ju t.ex vara otroligt mycket roligare än ett mästerverk där man inte ens förstår poängen. Seriestrippen ska förstås vara i Cataclysm-tema wink

Blå Hund skrev:
Rob skrev:

Fast nu ska man inte ta det som så att det aldrig kommer dyka upp någon sådan tävling.. ;)

Ja, jo jag förstår vad du menar. Men om man gör en serietävling då, där man ska göra en liten seriestrip på säg max 6 rutor. Tävlingen kanske sträcker sig över 2-3 dagar, och ni bedömer vilken ni tycker är roligast/fyndigast. Det behöver alltså inte gå ut på vem som ritar bäst. En seriestrip med enbart streckgubbar kan ju t.ex vara otroligt mycket roligare än ett mästerverk där man inte ens förstår poängen. Seriestrippen ska förstås vara i Cataclysm-tema ;)

Kul idé :) Får se vad vi gör, än så länge avvaktar vi tills nycklarna fungerar.

rawr

Johnzzon skrev:
Blå Hund skrev:

Ja, jo jag förstår vad du menar. Men om man gör en serietävling då, där man ska göra en liten seriestrip på säg max 6 rutor. Tävlingen kanske sträcker sig över 2-3 dagar, och ni bedömer vilken ni tycker är roligast/fyndigast. Det behöver alltså inte gå ut på vem som ritar bäst. En seriestrip med enbart streckgubbar kan ju t.ex vara otroligt mycket roligare än ett mästerverk där man inte ens förstår poängen. Seriestrippen ska förstås vara i Cataclysm-tema wink

Kul idé smile Får se vad vi gör, än så länge avvaktar vi tills nycklarna fungerar.

Hörde att dom funkar igen så nu vill jag se en riktigt kreativ tävling smile

Vi har inte hört något officiellt från Blizzard om det än, så vi väntar. Hellre att vi tävlar ut fungerande nycklar som kan användas med en gång än att ge ut nycklar som ni får sitta och vänta med. smile

From    Johnzzon

Rob skrev:

Vi har inte hört något officiellt från Blizzard om det än, så vi väntar. Hellre att vi tävlar ut fungerande nycklar som kan användas med en gång än att ge ut nycklar som ni får sitta och vänta med. smile

Jag förstår även detta fullständigt och håller med i resonemanget.
Men vänta på svar från Blizzard är helt rätt smile Men antar dom funkar då The Instance Show har dragit igång sina tävlingar igen efter att också ha skjutit fram dom av samma anledning och startade dom med ett Twitterinlägg som såg ut såhär: "Good news, everyone. The beta key pipes are flowing again!"

Skulle vart gött att vinna en Beta key iallafall ^^, Såg på WoW-Europe forumet att en admin på Shadowpriest.com hade problem med Beta Keys. Admistratorerna hade fått några Beta Keys som de delade med sina vänner och familj. De funkade inte först, men nu fick de svar att de skulle funka av en MVP på Forumet. wink

Hmm, vi kan väl testa då.

Försten som skriver det rätta svaret på följande fråga får en key och fungerar den så låter ni oss veta det asap.. så kan vi komma igång med tävlingen igen ;-)

Frågan lyder:

Du kör en buss med 17 passagerare på och efter 10 minuter stannar bussen för att släppa av 4 st av dom 17. Efter 1400 meter hoppar 3 av och 8 st på bussen. Efter 3 minuter hoppar 5 av och 10 på och sedan tar det 30 minuter innan 21 hoppar på och 9 hoppar på. Men vem kör bussen?

From    Johnzzon

Jag kör ju big_smile

Måste ju vara rätt xD

EDIT: EDITA MEN BLÅHUND HAN FÖRE sad Med att posta innan jag var klar sad

Senaste redigerad av Emojomaker (2010-07-28 22:58:32)

Rob skrev:

Hmm, vi kan väl testa då.

Försten som skriver det rätta svaret på följande fråga får en key och fungerar den så låter ni oss veta det asap.. så kan vi komma igång med tävlingen igen ;-)

Frågan lyder:

Du kör en buss med 17 passagerare på och efter 10 minuter stannar bussen för att släppa av 4 st av dom 17. Efter 1400 meter hoppar 3 av och 8 st på bussen. Efter 3 minuter hoppar 5 av och 10 på och sedan tar det 30 minuter innan 21 hoppar på och 9 hoppar på. Men vem kör bussen?

Jag kör bussen! "Du kör en buss med..."

Fan man skulle hoppat in i tråden 10 minuter tidigare... måste vara rätt Blå Hund, grattis till koden isåfall!

It's not the fart that kills you, it's the smell/smäll

Emojomaker skrev:

Jag kör ju big_smile

Måste ju vara rätt xD

Försök inte Blå Hund var först tongue

Jag vet skulle ändra men när jag editat klart hade Blå Hund redan postat tongue
Och hoppas det var rätt Blå Hund..

Senaste redigerad av Emojomaker (2010-07-28 23:00:20)

Emojomaker skrev:

Jag vet skulle ändra men när jag editat klart hade Blå Hund redan postat tongue

Såg det nu ja smile

Jag förmodar att Emojomaker redigerade sitt inlägg efter att Blå Hund postade rätt svar? Grattis din färgade byracka, din nyckel kommer strax!

rawr

Hehe, klart vinner Blåhunden... tongue Såg att du skrev "Chaufför" och det var fel, sen editade du din post liite för sent ;D Grattis blåhund! big_smile

From    Johnzzon

Tänkte skrivit Busschauffören, sen såg jag att det stod "Du" men det vart ju redan svarat på frågan ^^