Holst skrev:Har inte spelat på ett bra tag å skulle logga in häromdagen för att upptäcka att jag har blivit hackad för jag vet inte vilken gång i ordningen. Har kört ALLA olika program som nu finns till mac å inte hittat ngt på datan... Ringde dock supporten som svarade efter 2minuter. Nu e kontot tillbaka igen MEN jag fick inget svar på hur de kan komma åt kontot om det inte finns några keyloggers....
Då måste det vara att du skrivit in din info på någon scamsida, du använder samma lösenord på någon sida (t.ex en guildhemsida), någon du känner kanske vet om ditt lösenord (och har skrivit in det på en scamsida), du kanske har loggat in på Armory ifrån jobbet (där den datorn kanske har virus), eftersom du använder Mac kanske du har windows installerat via bootcamp och fått virus där som läst av lösenordet du sparat i en textfil på Mac-sidan, etc. etc.. Möjligheterna är många. Det behöver inte ha varit något på just din hemmadator, och eftersom det är en Mac är osannolikheten större än om det varit en annan maskin.
Om du blivit hackad så många gånger så råder jag dig att skaffa en Authenticator!
Förr i tiden i Kina bestod deras murbruk av klibbigt ris och lera.
Om man då klubbar en blåval och lägger den på kinesiska muren - då skulle man få en jättestor sushi.