Tråd: Svenska Oriflame kopierar WotLK-trailer

Är det inte kul när företag kopierar varandra på ett sätt som är mer skrattretande än bra? Svenska kosmetikaföretaget Oriflames senaste ryska reklamfilm för en ny parfym har gjort precis detta. Filmen de hämtat "inspiration" från är ingen mindre än WoW: Wrath of the Lich King - Cinimatic Intro. En mycket välkänd film för de flesta här kan jag tänka. Parfymreklamens huvudrollsinnehavare är den olympiske guldmedaljören i konståkning Evgeni Plushenko. Exakt vad företaget inspirerats från i filmen behöver jag nog inte förklara.

WoW: Wrath of the Lich King - Cinimatic Intro

Oriflames kopia

Men visst, det ska ju sägas att det ju finns en chans att båda företagen faktiskt kom på exakt samma idé (not) och eftersom de båda gillade den så skarpt valde de också att köra vidare på den. Är det någon mer än jag som inte kan säga annat än "öööh"?
Mjölk is the new Red

Sv: Svenska Oriflame kopierar WotLK-trailer

Diggar att dom använd ett spel som förebild för deras reklam dock, säger en del om hur bra spelet är. Vidare verkar dom inte ha särskillt bra koll på hur många som faktiskt sett introfilmen för wotlk och att faktiskt många känner igen den.

Jag tyckte det var lite roligt... smile

Kan inte låte bli att tänka på den blonde snubben i Blades of Glory

Senaste redigerad av Grottroffe (2010-01-21 12:01:01)

Some people are like Slinkies... not really good for anything, but they still bring a smile to your face when you push them down a flight of stairs.

Grottroffe-Orc Hunter-Bladefist, Rompestomper-Tauren DK-Bladefist-Imperio

HAha, asballt ju! smile

From    Johnzzon
Sent    2009-12-02 22:05:55
Subject    Day of Awesomeness
This day will go down in history as the day the first PM was sent on levelcap.se!

Måste säga att den var riktigt cool, dock måste copywritern haft idé-torka som snor ett koncept rakt av.

reklamtankar.blogg.se

Nice ^^

Jag vägrar byta avatar och flög ut genom fönstret.

Hahaha, lite kontrast mellan Lich King och den blonda ryssen. Bra humor

wow.se-nick: Falcon

Oriflame är säkert med i någon hemlig pakt med Blizzard, som gör att alla Blizzards anställda får gratis hårprodukter.

Förr i tiden i Kina bestod deras murbruk av klibbigt ris och lera.
Om man då klubbar en blåval och lägger den på kinesiska muren - då skulle man få en jättestor sushi.

haha stygg xD

haha, kunde inte låta bli att skratta smile

fett dålig =P