Tråd: World of Warcrafts Expansion släpps under Augusti!

Ljuger jag? Inte enligt de kinesiska myndigheternas uttalande.

Idag kunde över en miljon WoW-spelare i Kina glädjas när en talesman för press- och publiceringsmyndigheterna i Kina bekräftade att Wrath of the Lich King har blivit godkänt för publicering. Nu krävs endast ett godkännande till från Kinas kulturmyndighet för att expansionen ska kunna släppas.

Kina är kända för deras hårda regler inom spelvärlden. World of Warcraft är ett spel som inte minst blivit påverkat av dessa regulationer.
Sedan tidigare vet vi t. ex att undeads inte visar deras skelett samt att blod är censurerat. Detta har lett till att många kinesiska spelare migrerat till de Taiwanesiska WoW-servrarna, där det inte finns någon form av censur.

Nu återstår det bara att se när NetEase (företaget som ansvarar för WoW i Kina) väljer att släppa Wrath of the Lich King.

Sv: World of Warcrafts Expansion släpps under Augusti!

Hjärtat tog ett rejält skutt då jag enbart läste rubriken. Sedan såg jag bilden att det handlade om WotLK, och antog att det var just Kina det handlade om... Bah, skräms inte så!

Förr i tiden i Kina bestod deras murbruk av klibbigt ris och lera.
Om man då klubbar en blåval och lägger den på kinesiska muren - då skulle man få en jättestor sushi.

Haha, måste erkänna mig lurad! Tyckte väl att det lät lite för nära inpå ^^

rawr

Det är ganska synd om kineserna som måste stå ut med en sådant här sad

"I could aim, but with this thing, I don't have to."
-Unnamed genius

Ja sad Men som sagt världen är ju inte rättvis sad, Vi ska ju vara glada att det inte var så för oss smile

eeeeevil