Tråd: StarCraft II är här!

Dagen med stort D är här! Det tog bara 12 år, men nu är väntan över. Uppföljaren till det legendariska spelet StarCraft har äntligen kommit!

Önskar jag hade kunnat vara på plats i Stockholm och rapportera direkt därifrån, men tyvärr hindrar jobbet mig. Men FZ.se har rapporterat från kön, som ett par tappra och hängivna StarCraft-fans startade redan i fredags. Och såhär ser det ut i Berlin just nu, enligt Razer:

rawr

Sv: StarCraft II är här!

Sitter och installerar Starcraft, jag var på gamestops nattöppet i Göteborg och hämtade ut de smile

Kan bli att jag köper det sen idag.

Jag vägrar byta avatar och flög ut genom fönstret.

CE incomming during the day big_smile

"I could aim, but with this thing, I don't have to."
-Unnamed genius

Mm, nu ska jag nog gå ner på stan och köpa mig en CE-version om det finns någon kvar tongue

From    Johnzzon
Sent    2009-12-02 22:05:55
Subject    Day of Awesomeness
This day will go down in history as the day the first PM was sent on levelcap.se!

Webhallen skickade ett mail som det stod att dom ändrat pris på ce så jag skulle skicka mitt ordernummer ._. Antar att jag får vänta lite till

wow.se-nick: Falcon

Precis vart på On Off och köpt CE-versionen :> 799kr.. Fyfan tongue

From    Johnzzon
Sent    2009-12-02 22:05:55
Subject    Day of Awesomeness
This day will go down in history as the day the first PM was sent on levelcap.se!

Midnattskö till Webhallen får det bli när Cata släpps för min del, får se om jag inhandlar Starcraft i slutet på lovet

It's not the fart that kills you, it's the smell/smäll

Eftersom jag höjer snittåldern rätt rejält här tillåter jag mig att ställa några n00bfrågor. lol
Jag har varken sett eller spelat Starcraft innan och undrar om det är som typ Red Alert och liknande spel? Finns det någon film som visar hur spelet ser ut? De filmerna jag har hittat är ju trailers (visserligen helt grymt snygga filmer) men visar inte hur spelet ser ut och spelas. Hit me!

Senaste redigerad av Poteta (2010-07-27 19:10:27)

Poteta skrev:

Eftersom jag höjer snittåldern rätt rejält här tillåter jag mig att ställa några n00bfrågor. lol
Jag har varken sett eller spelat Starcraft innan och undrar om det är som typ Red Alert och liknande spel? Finns det någon film som visar hur spelet ser ut? De filmerna jag har hittat är ju trailers (visserligen helt grymt snygga filmer) men visar inte hur spelet ser ut och spelas. Hit me!

Japp det är som red alert fast 3 olika raser med fördelar och nackdelar.....

här ett klipp med game play..

http://www.youtube.com/watch?v=gbEjrlt5 … re=related

Eldrakyn skrev:

Japp det är som red alert fast 3 olika raser med fördelar och nackdelar.....

här ett klipp med game play..

http://www.youtube.com/watch?v=gbEjrlt5 … re=related

Tackar, själva spelstilen påminner ju en hel del om Red Alert. Kanske tom sticker iväg och köper spelet. ^^

Sådör nu håller man sc2 i handen smile

EDIT:
The site is down for maintenance.
We'll be back soon!
FFFFFFFFFUUUUUUUUUUUU

Senaste redigerad av Coke (2010-07-28 13:12:26)

Jag vägrar byta avatar och flög ut genom fönstret.

Ok, har noll koll på detta spel. Egentligen har jag heller inte tid att spela något annat än WoW. Men är detta spel verkligen kul - i jämförelse med WoW?

Som den där gameplay-videon visar så är det ett von-oben-perspektiv på spelet och sedan ska man tydligen vara smart. Har en total nybörjare på strategispel något utbyte alls av detta spel? Hur är "spelkänslan" i jämförelse med WoW?

Senaste redigerad av Splat (2010-07-29 10:30:25)

Det är dumt att jämföra med WoW, då det är två helt olika spelgenrer. Men har du spelat Warcraft 3 så är det som det.

Förr i tiden i Kina bestod deras murbruk av klibbigt ris och lera.
Om man då klubbar en blåval och lägger den på kinesiska muren - då skulle man få en jättestor sushi.